Класическата музика като пряк път към медитация

„Музиката създава вид удоволствие, без което човешката природа не може.“ – Конфуций

Класическата музика често се спряга като подходящ фон за учене и по-добра концентрация по време на напрегната работа. Според различни научни изследвания благодарение на своите честотни характеристики, класическата музика води до забавяне на пулса, намалена честота на дишане и от там по-ниски нива на стрес и безпокойство. Част от тези вътрешни процеси включва и освобождаването на хормона допамин, наричан още “молекулата на мотивацията”. Той отговаря за работата на мозъка, мотивацията и концентрацията, а също подобрява настроението и увеличава усещането ни за удоволствие.

Някои здравни специалисти твърдят, че класическата музика може да бъде дори животоспасяваща, тъй като стимулира производството на алфа вълни.

Човешкият мозък се състои от милиарди клетки, наречени неврони, които комуникират помежду си чрез електрически сигнали. Тази комуникация е основата на поведението ни и на всички наши мисли и емоции. Електрическите импулси, произведени от невроните, се проявяват под формата на електрически вълни.

Алфа вълните са едни от тях и са доминиращи, когато живеем в настоящето – “тук и сега”. Най-често се активират, когато умът е свободен – докато мечтаем, съзерцаваме и медитираме. Тялото е напълно отпуснато, самите ние се намираме във вътрешен покой, а страхът и тревогата отсъстват напълно. Този тип мозъчни вълни намаляват симптомите на депресия, носят усещане за спокойствие и подобряват креативността. Нещо повече, алфа вибрациите помагат за постигането на дълбока концентрация и фокус, за да обработваме и запомняме по-голямо количество информация.

Как да практикувате медитация с класическа музика?

Има няколко важни момента в медитацията с класическа музика, за да постигнете състояние на спокоен ум и тяло:

  • Изберете класическа музика с по-бавно и спокойно темпо, което ще ви помогне да се отпуснете.
  • Изберете удобна поза, а след това затворете очи, отпуснете напрежението в тялото си и дишайте бавно.
  • Потопете се напълно в музиката. Това може да бъде предизвикателство за начинаещите в медитацията. Ако усетите, че се разсейвате и мислите ви поемат в друга посока, опитайте да насочите вниманието си към мелодията, звуковете и чувствата в тялото, които те предизвикват. Бъдете с музиката. Липсата на текст, който ангажира съзнателния ум, също помага за потапянето.
  • Продължете практиката няколко минути, докато постигнете пълно спокойствие. Целта на заниманието е да се докоснете до усещане за вътрешен баланс и да се пренесете изцяло в настоящия момент.

Предлагаме ви някои музикални творби, които ще ви помогнат в практиките с класическа музика:[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]